مقالات سئو

ساخت وبلاگ

نکات اساسی در ساخت سایت
فرقی نمی‌نماید که چقدر در ساخت سایت سوابق دارید و در چه سطحی عمل می کنید، رعایت نکاتی که در تحت به آن ها اشاره خوا‌هیم کرد میتوانند به شما امداد نمایند که به مهارت‌های خویش بی‌افزایید و  بیشتر از پتانسیل‌هایی که دارید به کار گیری نمائید. بدین ترتیب، وقت را بیش تر از این تلف نکرده و از شما دعوت می کنیم که نکات اصلی در طراحی وب را از سایت راستین اینترنت تحقیق فرمائید.

هرچه معدود‌خیس عالی


در شرایطی‌که غرض شما پیاده سازی یک سایت حرفه ای و تاثیرگذار میباشد، آسانی پیاده سازی یک عنصر کلیدی و اساسی خواهد بود. براساس کتاب تناقض تعیین، تاثیر بری شوارتز، جامعه‌شناس آمریکایی، هرچه تعداد مورد‌هایی که در چنگ اشخاص میگذارید بیشتر باشد، شانس اینکه آن ها چیزی را گزینش نکنند فراتر خواهد رفت.

داشتن آیتم‌های بیشتراز اندازه در سایت قادر است مسیر یوزرها چهت نیل به هدفشان را زمانبر‌خیس کرده و منجر میگردد که مجال بیشتری را برای اتخاذ تصمیمشان صرف نمایند. یوزرها با هدفی در ذهنشان به اینترنت سایتی که شما پیاده سازی کرده‌اید میایند و این غرض هرگز تحسین لایه‌های گرافیکی که شما از آنها به کار گیری کرده‌اید نخواهد بود. اما، ظواهر کاربرپسند و خوشگل نیز یکی‌از دیگر از مواقعی میباشد که می بایست به آن اعتنا ویژه داشته باشید ولی نباید تا جایی پیش بروید که حواس مخاطب از هدفی که در ذهن داراست گم راه گردد. از جمله، فکر کنید که یک پروژه برای ساخت وب سایت فروشگاهی به شما واگذار گردیده‌ میباشد. آحاد تمرکز شما می بایست بر روی این باشد که با بی آلایش‌ترین خط مش ممکن، مخاطب را به سمت کالایی که کاوش کرده و یا این که کالایی که صاحب و مالک تارنما در حیث داراست هدایت فرمائید.
سفارش میشود برای دریافت اطلاعات در قضیه مداقه طرح های گرافیکی، پست ۱۲ نکته ضروری در پیاده سازی گرافیک سایت را استیناف نمائید.

بخش اعظمی از غالب‌ترین و تاثیرگذارترین لایه‌های سایت، معمولی‌ترین آنان میباشند. کیفیت به کار گیری از فضاهای سپید که به آنها فضاهای منفی نیز گفته میشود نکته کلیدی برای بی آلایش‌سازی ساخت وب سایت می باشد. فضاهای سپید، فضاهایی از تارنما می باشند که عمدا خالی رها می گردند و برخلاف اسمشان مسلما نیازی وجود ندارد که به رنگ سپید باشند.

فضاهای سپید به مسافت تصاویر و بلاک‌های متنی، بخش ها خالی در کناره هر برگه و حتی فضای دربین حروف و کلمه ها گفته می‌گردد. هرچند که فضاهای سپید در یک وبسایت زیاد به دیده مخاطب نمی‌آیند ولی یک عنصر اصلی در ساخت وب سایت به اکانت می آیند. استعمال نادر از فضاهای سپید قادر است وب سایت پیاده سازی گردیده شما‌را نا مرتب و نامرتب نشانه دهد البته از طرف دیگر، در صورتی‌که از فضاهای سپید به موقع و به اندازه به کار گیری نمایید وبسایت شما پاک، سطح بالا و ماهر به حیث خواهد رسید و همینطور امداد خواهد کرد که یوزرها روی خصوصیت‌های اساسی وب سایت متمرکز شوند.

 

تصویر بالا یک نمونه بسیار عالی از به کار گیری به اندازه از فضاهای سپید و پیاده سازی بی آلایش میباشد.

یک تصویر بها هزاران واژه را دارااست
یک تصویر بها هزاران واژه و کلمه را دارااست؛ شاید این یک ضرب‌المثل تکراری باشد که به احتمال زیاد تمامی شما آن را شنیده‌اید ولی واقعیت این میباشد که‌این ضرب‌المثل در طراحی وب ماهر یک اصل بسیار اصلی به حساب می آید. قرار دادن یک تصویر در سایت شما قادر است به اندازه یک متن وقتگیر داده ها جابجایی دهد.سئو در مشهد  تصاویر میتوانند یوزرها را به راحتی و با زحمتی نادر به جایی که شما میخواهید جابجایی دهند. عکس‌ها میتوانند در نقش نشانه گر‌هایی فعالیت نمایند (دکمه‌هایی مثل «همین حال خرید فرمائید» یا این که «با ما تماس حاصل نمایید»).

 

مثلا، در تصویر بالا مشاهده می کنید که لوگو PAYFICIENCY چه طور به مورد PRICING در منو اشاره دارااست. به علاوه، تصویر مردی که در سمت راست کاغذ قرار گرفته میباشد به نوعی دقت استفاده کننده را نسبت به هیبت نام نویسی و پرداخت جلب می‌کند. صورت ها برای جلب دقت استفاده کننده مورد قابل قبولی می‌باشند البته با به کار گیری از نشانه گر ها می توانید نگاه کاربر را جهت دیگری سوق دهید.

هنگام تعیین عکس برای اینترنت سایتی که قصد پیاده سازی آن را دارید می بایست اعتنا ویژه‌ای به چگونگی داشته باشید. کلیه تصاویر می بایست رزولوشن بالایی داشته و همینطور مطلوب مدل سایت باشند. استعمال از تصاویر اشخاص نیز به شدت هنگام طراحی سایت حرفه‌ای سفارش میگردد چون این زمینه اثبات گردیده‌است که بشر گرایش دارااست به صورت بقیه بشر‌ها دقت نماید.

در شکل قابلیت، کوشش نمائید که متن‌های وبسایت خویش را با اینفوگرافیک جایگزین نمائید.رایا پارس  اینفوگرافیک‌ روشی بسیار کارآمد میباشد که در کنار جلب اعتنا استفاده کننده میتواند داده ها متعددی را نیز جابجایی دهد. اکثری از یوزرها به مکان پژوهش ظریف محتوای شیت، صرفا به صورت سطحی آن را مرور می‌نمایند و درین مورد ها اینفوگرافیک قادر است خیلی بیشتر از گزاره‌های استاندارد فرایند، جابجایی داده ها را اجرا دهد.

زیبایی شناسی بسیار اصلی میباشد
اساسی وجود ندارد که محتوای سایت تا چه حدی بهتر باشد، درصورتی که طراحی وب شما به شکلی قشنگ شکل نگیرد شانس اینکه یوزرها تب مرتبط با تارنما شمارا بسته و به تارنما دیگری برود بسیار بالا خواهد بود. سه عنصر اساسی در پیاده سازی پوسته تارنما رنگ‌ها، تایپوگرافی و تعادل می‌باشند.

رنگ‌ها


همان گونه که همگی ما میدانیم، رنگ‌ها می توانند باعث بروز عکس العمل‌های احساساتی شوند. برای مثال، رنگ‌های گرمی مثل صورتی و رنگ زرد اشخاص را بیشتر هیجان‌زده کرده و به آن ها انرژی میدهند ولی رنگ‌های سردی مثل آبی‌رنگ، سبز و بنفش بیشتر ادب‌نصیب میباشند. حتی این مورد نیز اثبات گردیده است که رنگ قرمز رنگ سبب ساز می شود اشخاص بیشتر شم گرسنگی نمایند؛ به همین برهان میباشد که بخش اعظمی از رستوران‌های فست‌فود از لوگوی قرمز رنگ استعمال می‌نمایند.

وقتی که میخواهید برای وبسایت خویش رنگ گزینش فرمایید خوب میباشد شایسته ترین تعادل دربین توازن و ناهمخوانی را گزینش فرمائید. مثلا، در شرایطی که دو رنگ صورتی پر رنگ و سبز لیمویی را که مغایرت متعددی با هم دارا هستند تعیین فرمائید به احتمال زیاد، چیزی که نتایج می شود یک مخلوط رنگی نا مطلوب خواهد بود و خوب میباشد روی رنگ‌هایی تمرکز نمائید که از یک خانواده می‌باشند.

رنگ‌های برجسته و براق شایسته ترین آیتم برای دکمه‌ها و علامت دادن آنان می‌باشند، بدین ترتیب سفارش می شود که از این رنگ‌ها در دور‌نما به کارگیری نشود. به علاوه، برای گزینش رنگ‌ها در تارنما، اعتنا به لوگو تجاری بسیار اساسی میباشد و ایده‌آل‌ترین موقعیت این میباشد که به سراغ رنگ‌هایی بروید که با رنگ لوگو مرتبط باشد؛ این موضوع در ساخت سایت شرکتی و طراحی وب سایت فروشگاهی بیشتر دارای اهمیت میباشد.

 

نکته حائض اهمیت دیگر هنگام گزینش رنگ در ساخت وب سایت این میباشد که نباید از تعداد متعددی رنگ‌ به کارگیری نمائید. استعمال از خیل‌عظیم رنگ‌های متعدد یکی‌از سریع‌ترین شیوه‌هایی میباشد که استفاده کننده what is seo را از تارنما پیاده سازی گردیده برانید. در کل سفارش می شود برای محافظت تاثیرگذاری پوسته تارنما، استعمال از 3 یا این که چهار رنگ متعدد ایده‌آل بوده و استعمال بیش تر از 5 رنگ سفارش نمیشود. در تصویر بالا یک‌سری نمونه بهتر از پالت‌های رنگی را مشاهده میکنید که می توانید از ادغام آن ها در وبسایت خویش به کارگیری فرمایید.

اجرا پیوند دهی ها به دیگر صفحه های وبسایت
در حالتی که تارنما شما دربردارنده صفحه های متفاوتی میباشد، میتوانید با انجام پیوند دهی های مطلوب و به جا، استفاده کننده را به سمت رسیدگی آن‌ها هدایت فرمایید. برای مثال در یکی خدماتی که کمپانی طراحی وب سایت ارائه میدهد می‌قدرت به نکات اصلی در طراحی وب پیوند اعطا کرد. اعتنا فرمایید لینک و پیوند هایی که به صفحه ها دیگر داده می شوند می بایست به استفاده کننده یاری دهد تا به غرض خویش مجاورت‌خیس گردیده با زمینه سازش داشته باشد. در صورتی پیوند دهی ها نامتناسب با محتوا درج شوند مخاطب در گیر سردرگمی می شود و خیلی سریع وبسایت را رخنه‌ خواهد کرد.

استفاده اصول بهینه سازی


التفات پیاده سازی داینامیک در فعال سازی وب سایت
در صورتیکه وبسایت شما به طور داینامیک پیاده سازی گردیده باشد وقتی که یک پست تازه در وب سایت اضافه میکنید در کاغذ ابتدا اکران داده میگردد. پیاده سازی داینامیک موجب میگردد سرعت توسعه و گسترش تارنما شما فراتر رود؛ در حالتی‌که این گزینه از نکات ساخت وب سایت را طراحی نکنید، وب سایت شما استاتیک به حساب می آید و صرفا جنبه آگهی خواهد داشت و دیگر آن پویای و هماهنگی فی مابین صفحه های نیست.

تایپوگرافی
تایپوگرافی نیز به صورت شگفت آوری میتواند بر روی حسی که وبسایت شما به استفاده کننده منتقل می‌نماید تاثیرگذار باشد. از جمله استعمال از فونت‌های شکسته بیشتر احساس ابهام و کلاسیک بودن را به استفاده کننده منتقل کرده ولی فونت‌های بدونه دندانه و معمولی ظاهری امروزی‌خیس را به وبسایت میدهند.

 

تعداد کلماتی که در هر خط مکان میگیرند نیز به اندازه تعیین فونت اصلی میباشد. عملکرد فرمایید که برای هر خط حداکثر 18 واژه و کلمه یا این که در میان 50 تا 80 کاراکتر در لحاظ بگیرید. نکته قابل توجه دیگر درمورد تایپوگرافی در ساخت وب سایت این میباشد که کاربر خویش را بشناسید. برای مثال، در حالتی که کاربر شما بیشتر اشخاص مسن میباشند، عالی میباشد که از شماره فونت درشت‌خیس به کار گیری نمایید تا بازرسی محتوای سایت برای آنها سهل و آسان‌خیس باشد.

فراخوانی استفاده کننده
بعضی از صاحبان مشاغل تصور می‌نمایند در حالتی‌که فراخوان برای برقراری رابطه را در بالای برگه یعنی اولی جایی که استفاده کننده مشاهده می‌نماید قرار دهند مجال بیشتری برای برقراری رابطه با مخاطبان خویش دارا هستند ولی بایستی بدانند که‌این تصور درست نمی باشد. طی پژوهش ها به فعالیت آمده پس از تحقیق 25 میلیون مخاطب بدین سود رسیدیم که قابلیت تبدیل بیننده به مشتری در ذیل ورقه بیشتر میباشد، صحیح جایی که استفاده کننده داده ها بیشتری از بیزنس شما به دست آورده میباشد و میخواهد با شما رابطه داشته باشد.

تعادل


پیاده سازی یک وبسایت متعادل یه خرده مشقت بار میباشد. شاید تا به امروز چیزی به نام «ضابطه سوم‌» را شنیده باشید. این ضابطه یک اصل اساسی در تمامی هنرها میباشد و طراحی وب سایت نیز از آن استثنا ندارد. این ضابطه به‌این معناست که در‌صورتی‌که یک توری سه در سه بر روی یک عکس (یا این که یک کاغذ اینترنت) قرار دهید، شایسته ترین نقاطی که بایستی به دیده بخورند نقاطی میباشند که خط‌ها در آنجا با هم تقاطع دارا هستند.

 

مثلا، تصویر سمت راست با رعایت این ضابطه بسیار دیدنی‌خیس و زیباتر میباشد.

از نکات اساسی فعال‌سازی تارنما به کار گیری به جا از منو ها و پیوند دهی های اثر گذار
وقتی که کاربر وارد وبسایت شما میشود استارت به پیمایش کاغذ از بالا به تحت کرده و در شرایطی‌که که به صفحه های دیگر برود برای رجوع به شیت اساسی درپی آیتم “منزل” در منو میشود. از آن جایی که شایع ترین جای برای مکان‌گیری منزل سمت چپ منو میباشد پیشنهاد می کنیم شما نیز از این بخش برای قرار دادن ورقه مهم وب سایت خویش به کار گیری نمائید. طی پژوهش ها به شغل آمده معین گردیده‌است که ترتیب قرارگیری دیگر موردها در فهرست از عنایت بالایی منتفع نمی باشد براین اساس در جهت دکورا سیون فهرست نیاز به تخصیص مجال زمان بر نخواهد بود.

بیش تر از اندازه خاص نباشید


اینکه بخواهید یک ایده خاص را برای طراحی وب سایت بکار ببرید بهتر میباشد ولی سفارش میکنیم که بیشتراز اندازه خاص نباشید. عموم بیشتر دوست دارا‌هستند چیزی را ببیند که بیشتر به آن عادت دارا‌هستند و نیازی وجود ندارد که چیز جدیدی را مجدد خلاقیت فرمایید. اینکه رنگ دور‌نما را طبق دستیابی و کاری که تارنما به آن مربوط میشود تعیین فرمایید هیچ مشکلی ندارد ولی از جمله، مجموع یوزرها عادت دارا هستند  پیوند‌ها را به رنگ آبی رنگ ببینند و تغییر دادن رنگ آنان چندان داهیانه وجود ندارد.

پیاده سازی UX را فراموش نکنید


پیاده سازی یک تارنما صرفا ایجاد کرد یک پوسته خوشگل وجود ندارد بلکه خلال زیبایی، وب سایت شما بایستی به نیکی عمل نماید و یک تجارب مطلوب را برای مخاطب رقم بزند. درواقع، یک سایت عالی هرچقدر هم قشنگ باشد البته در حالتی‌که همگی موادتشکیل دهنده آن در هر قوانینی فعالیت نکنند هیچ ارزشی نخواهد داشت. به ذکر خیلی بی آلایش، استفاده کننده می بایست کار کشته باشد که با طی معدود‌ترین فرصت به منظور خویش رسد. شما با بازرسی نوشته ی علمی پیاده سازی تجربیات کاربری چیست؟ داده ها بیشتری در مسئله ساخت و ساز یک احساس خو در مخاطب حصول فرمائید.

عنایت اضافه کردن قسمت سوال و جواب و پاسخگویی به سوال ها یوزرها
غرض مهم شما از ساخت و ساز یک سایت ارتقا اعتبار و درآمد حصول و کارتان میباشد که‌این فرمان متفحص نخواهد شد مگر با جلب رضایت یوزرها. شما ملزم می باشید به سوال ها مخاطبان خویش جواب دهید تا رضایت و اعتقاد آن‌ها‌را جلب نمایید. عدم جواب به سوالهای مشتریان به منزله تلف کردن آن مشتری خواهد بود. آدم ها به صورت ذاتی تصمیم به اجرا کارهایی دارا‌هستند که سایر افراد در قبل آن را جاری ساختن داده باشند؛ در حالتی که اشخاصی در قبلی از تارنما شما به کار گیری کرده باشند موجب میگردد دسته دیگری از یوزرها به تارنما شما باور نمایند. لازمه این فعالیت جلب یقین مشتریان است براین اساس شما بایستی با صبوری سوال های آنان‌را جواب دهید.

مدل پیاده سازی فرمائید


مدام بایستی کارایی نمایید که تارنما خویش را تا حد قابلیت مدل فرمائید. کارشناسان بر این باورند که در صورتی‌که بار گذاری شدن یک سایت بیشتراز 8 ثانیه ارتفاع بکشد، مخاطب تب مرتبط با آن وبسایت را در مرورگر خویش خواهد بست. البته در حقیقت، این بازه زمانی حتی معدود‌خیس از آن بوده و وبسایت شما نادر‌خیس از 3 ثانیه برای بارگذاری شدن فرصت دارد و در غیر این شکل مشتری خویش را از دست خواهد اعطا کرد.

یکی شیوه های موءثر برای کاهش مجال بارگذاری شدن یک وبسایت، با صرفه‌سازی وسعت تصاویر میباشد. پوشه‌های بلندمرتبه فرصت بیشتری را برای بار گذاری شدن طلب می‌نمایند و کاهش وسعت و بعد ها تصاویر جانور در هر برگه به بار گذاری شدن سریع‌خیس آن امداد خواهد کرد. یک مورد دیگر، افزودن امکان کش شدن به لندینگ پیج میباشد. در صورتیکه این شیوه‌ها را آزمون کرده‌اید و همچنان بیشتر از یک‌سری ثانیه ارتفاع می کشد تا صفحه ها سایت شما بارگذاری گردد عالی میباشد به سراغ به روزرسانی سرورهای خویش بروید.

وب سایت را برای تمامی قابل دسترسی نمایید
یک رسیدگی در سال 2018 علامت بخشید که 52.2 درصد از تک تک یوزرها وب از روش موبایل تلفن همراه به سایت متبوع خویش دسترسی داشته‌اند. این درحالی میباشد که‌این درصد در سال 2017 موازی با 50.3 بوده میباشد و روز آپ دیت درحال ارتقا بوده به طوری ک این درصد فعلا به شدت فراتر میباشد. بدین ترتیب، این نکته بسیار اساسی میباشد که تارنما شما با ورژن تلفن همراه نیز سازگار بوده و خیلی سریع و سوای هیچ مشکلی قابلیت دسترسی به آن از روش دستگاه‌های گوشی نیز قابلیت و امکان‌پذیر باشد.

 

اشاره به بعضا دیگر از نکات اصلی که در ساخت سایت بایستی بدانیم:
در هنگام گزینش تیتر برای وبسایت و محتوای وبسایت تک تک اعتنا خویش را عده فرمایید تا تیتر غامض و نامفهوم نباشد و به بتواند به نیکی به تعریف محتویات خویش بپردازد. چنانچه که شما بدون چاره به استعمال از عنوان ها غیر قابل فهم شدید پیشنهاد می‌گردد متنی را در جهت موعظه مخاطب قرار دهید؛ چون وقتی که مخاطب نتواند مفاهیم عنا وین شما‌را به صحت شعور نماید بینش وی نسبت به محتوا نیز تغییر‌و تحول خواهد کرد.

از طرح های نامرتب و غامض در صفحه های وب سایت به کارگیری نکنید. ساخت‌و‌ساز تمایز دربین شما و وب سایت های دیگر میتواند بسیار دیدنی باشد ولی در ارتباط با طرح بندی تارنما خوب میباشد ابهام را کنار بگذارید.

عملکرد نمائید محتوای مهم وبسایت را در معرض روءیت کرد مخاطب قرار دهید و تا حد قابلیت از پایین منو و منوی های آکاردئون استعمال نکنید. در‌حالتی که آیتم ای در پایین منو شما پنهان گردیده باشد احتمال چشم شدن آن بسیار نادر خواهد بود.

غرض خویش را از پیاده سازی بدانید
واپسین نکته‌ای که می بایست به آن اشاره کنیم این میباشد که از خویش پرسش بپرسید که مقصود شما از طراحی وب سایت متبوع چیست؟ درصورتی که پاسخ این پرسش را به صحت ندهید، رعایت کل این نکاتی که سرویس شما ارائه کردیم بی منفعت خواهد بود. مثلا، در طراحی وب فروشگاهی، بسیار اصلی میباشد که عناصری مثل «اضافه کردن به سبد خرید» و یا این که «پایانی کردن پیشنهاد» بایستی در راس اعتنا قرار گیرند و دسترسی به آنان تا حد قابلیت و امکان سهل و آسان باشد.

به ذکر دیگر، این مقصود بیزنس مرتبط با تارنما میباشد که گزینش می‌نماید چه عناصری در وبسایت به فعالیت برود و به کدام یک از آن ها بیشتر دقت خواهد شد. بدین ترتیب، قبل از استارت یک پروژه، بسیار اساسی میباشد که درباره ی آن رسیدگی فرمایید و مخاطب آخری وب سایت را به خیر و خوبی بشناسید. او‌لین گام برای راه‌اندازی یک سایت بهتر، تنظیم یک لیست از نکات و موردها مهمی که در ساخت وب سایت آیتم استعمال قرار میگیرد میباشد.

امید واریم که‌این مقاله آیتم اعتنا شما قرار گرفته باشد. فراموش نکنید که می توانید به طور بدون‌پول از سرویس مشورت کردن راستین اینترنت سود کرده و سفارشات خویش را برای پیاده سازی و حمایت اشکال سایت به ما بسپارید.

مقالات سئو ...
ما را در سایت مقالات سئو دنبال می کنید

برچسب : سئو در مشهد, رایا پارس, نویسنده : عباسی seo02 بازدید : 141 تاريخ : سه شنبه 8 آذر 1401 ساعت: 11:38

به عبارتی‌طور که گفتیم میزان دارایی خزش تعداد صفحاتی می‌باشد که گوگل تصمیم میگیرد در یک مجال مشخص و معلوم وب سایت شمارا مرور می نماید که‌این واحد سنجش قادر است، گوناگون باشد البته به صورت کلی یک مقدار استوار می باشد.

تعداد صفحاتی که گوگل آن‌ها‌را مرور می نماید محدودیتی ندارد یعنی ممکن است 6 ورقه از وبسایت در روز مرور خواهد شد یا این که 400,000 . پس جمعاًًَ با دقت به معیارهایی این معیار تعیین می شود که بعدا راجب آن صحبت می کنیم.

چرا موتورهای کاوش میزان دارایی خزش را برای تارنما ها در حیث گرفتند
با اعتنا به اینکه میلیون‌ها برگه نو روزمره به وبسایت ها اضافه می‌گردد و تعداد آن ها محدودیتی ندارند. براین اساس ایندکس صفحه های نیاز به حق اولویت‌بندی داراست تا ربات های گوگل بتوانند این فعالیت را جاری ساختن دهند.

معیار دارایی خزش برای سایت چطور انتخاب می شود
دو استدلال وجود دارااست تا دارایی خزش صفحه ها گزینش شوند، محدودیت خزش  (Crawl Limit ) و تقاضای خزیدن ( Crawl Demand ) ، که در بخش تحت به تشریح هریک میپردازیم.

محدودیت خزش بر پایه ی منابع سرور (Crawl Limit / Host Load )
حد خزیدن قسمت مهمی از بودجه خزش محسوب می‌شود. به همین خواسته ربات های گوگل به نحوی پیاده سازی شدند تا از اضافه توشه سرور غربت نمایند و با احتیاط بیشتری صفحات اینترنت را مرورکنند.

فعلا عامل ها مختلفی روی حد خزیدن مفید هست از جملهً در حالتی‌که سایت شما با چند سایت دیگر روی یک سرور مشترک اعمال گردیده باشد و شما یک وب سایت گران قدر در اختیار داشته باشید، خزش در تارنما بسیار محصور جاری ساختن میگردد. در‌این‌حالت‌‌ خوب هست از یک هاست منحصربه‌فرد به کار گیری نمایید تا احتمال اینگونه محدودیتی برای وبسایت شما اتفاق نیفتد.

استدلال دیگری که بر ترازو خزش اثر می گذارد، تعداد سایت های فعالی میباشد که بر روی یک هاست دارید. در این حالت‌ وصل شدن به سرور سخت می گردد و قابلیت خطای رجوع از سرور را خواهیم داشت.

در موقعیت کلی بایستی در نظر بگیرید که سرور شما چقدر می تواند تعداد درخواست های فرستاده گردیده سمت سرور را جواب گو باشد و چقدر تحمل میزان خزش را دارااست.

تقاضای خزیدن  ( Crawl Demand / Crawl Scheduling )
تقاضای خزیدن یا این که طراحی برنامه خزیدن بر اساس بها URL می باشد که میتواند عوامل اکثری را در خویش وارد نماید از جمله :

محبوبیت : ترازو لینک های داخلی و فرنگی که در صفحات خویش قرار می دهید، همینطور واحد سنجش کاوش برای مرتبه بندی اثر متعددی داراست.
نوع برگه : صفحه های یک وبسایت قادر است در مجموعه بندی تولید ها، برگه ضوابط ومقررات ، تماس با ما و غیره باشد. پس مطابق نوع شیت واهمیت آنها، حق اولویت خزیدن باید صورت پذیرد.
تازگی ( ساخت و ساز مورد ها جدیدتر) : به‌روزرسانی ، تشکیل داد محتوای جدید هم در تقاضای خزش تأثیر متعددی دارا هستند.
برای مثالً وبسایت هایی که هر روز محتوای نو در تارنما خویش قرار میدهند، نسبت به تارنما های خبری که هر تعدادی ساعت یک توشه محتوا ایجاد کرد می نمایند تعداد خزش کمتری به نسبت انتشار محتوا دارا هستند.

چرا می بایست به میزان دارایی خزش سایت خویش اهمیت بدهیم
ما به‌دنبال این هستیم که موتورهای کاوش بیشترین صفحات ما‌را ایندکس و مرور نمایند و البته در اسرع وقت این فعالیت را انجام بدهند. التفات میزان دارایی خزش وقتی اصلی می گردد که می بایست صفحه ها تازه تارنما شما سریع خیس به وسیله موتورهای کاوش مرور شوند.

فعلا در حیث بگیرید که بودجه خزش خویش را از دست دادید و موتورهای کاوش نتوانستند قسمت های اصلی سایت را کشف نمایند. با مجموع سعی هایی که برای سایت خویش انجام دادید نتوانستید رتبه خیر در نتایج گوگل بگیرید.

در‌این‌حالت‌ بایستی برای موتورهای کاوش تعیین کنید که کدام صفحه های مداقه بیشتری دارا هستند بخصوص اگر صفحات وب سایت بیشتراز 10,000 ورقه هست.

چطور میزان دارایی خزش وبسایت خودم را پیدا کنم
در صورتیکه برای تارنما خویش حساب کنسول گوگل دارید میتوانید به نصیب Crawl بروید وبر Crawl Stats کلیک نمائید. در آنجا تعداد صفحاتی که گوگل آن‌ها را هر روز مرور می نماید را مشاهده کنییید


به منابع سرور خویش مراجعه‌نمایید
مطالعه گزارش های سرور میتواند داده های جالب را آماده نماید و تعداد خزنده های گوگل که سایت شمارا مرور می نمایند را علامت دهد.

که اما می توانید این اطلاعات را با داده هایی که از کنسول گوگل خویش بدست آوردید مقایسه کنید و به حساب آوردن های بیشتری را برای یافتن شایسته ترین چاره استحصال رتبه ای فراتر را داشته باشید.

بهینه سازی دارایی خزش را چطور ایفا دهیم
سئو میزان دارایی خزش شیوه های متعددی داراست اما در اینجا 8 آیتم مهم را عده کردیم که بایستی به آنان اعتنا فرمائید و موارد نام برده را رفع فرمائید.

1. پارامترهای غربال محصول ها در URL
URL های با پارامتر نباید برای موتورهای کاوش قابل دسترس باشند زیرا می‌توانند تعداد نامحدودی URL تشکیل داد نمایند. این نشانی ها معمولاً هنگام به کار گیری از غربال های کالا در فروشگاه آنلاین استفاده می شوند  برای مثال https://www.example.com/cars/bmw?color=white در اینجا بایدمطمئن گردید در دسترس موتور های گوگل نباشد.

برای جاری ساختن این کار می بایست در سرچ کنسول گوگل یا این که ابزار اینترنت مستر بینگ به کارگیری نمایید ، تگ Nofollow  به پیوند های غربال اضافه نمایید یا این که در Robots.txt فرمان عدم دسترسی به این نشانی را بدهید.

2. محتوای تکراری
شیوه های متعددی برای دوری از محتوای تکراری است، برای مثالً هنگامی که میخواهیم نشانی شیت ای را وارد کنیم به HTTP ، HTTPS وWWW پیوند ها دقت کنیم. صفحات نتایج کاوش داخلی در Robot.txt غیر قابل دسترسی کنیم و مورد ها دیگر که می تواند میزان دارایی خزش را بهینه سازی می نماید باید انجام شود.

3. محتوا کیفیت بالا پایین
عالی میباشد تلاش کنیم محتوایی کیفیت بالا پایین را به دستکم برسانیم یا این که در شکل قابلیت اینگونه محتوایی تشکیل داد نکنیم. این صفحه ها برای موتورهای کاوش اصلا جالب وجود ندارد، به احتمال بالایی مرور نمیشود.

4. لینک های شکسته 404 و ریدایرکت زمان بر
لینک های شکسته 404 و ریدایرکت وقتگیر باعث میشوند که ربات های کاوش کرول خویش را مستقل نمایند. گوگل مانند مرورگرها حداکثر تا 5 تغییر مسیر را در یک خزیدن دنبال می نمایند که البته ممکن میباشد مجدد خزیدن را جاری ساختن دهند.

با این موقتی توصیه می کنیم از تغییر و تحول مسیر های زنجیره ای تماما پرهیز کنید و استعمال از ریدارکت ها را به دست کم برسانید.

5. نشانی URL های غلط را در فایل نقشه سایت  خویش قرار ندهید
همه نشانی هایی که در پوشه XML تارنما قرار می دهید می بایست فهرست بندی باشند، در واقعیت موتورهای کاوش به شدت به نقشه های XML توکل می نمایند تا تک تک صفحه ها شما‌را پیدا نمایند.

در حالتی که نقشه وبسایت مشتمل بر صفحاتی که وجود ندارند یا این که ریدایرکت باشد، دارایی خزش شما هدر می رود بایستی نشانی های ایندکس نشده خویش را استیناف نمایید.

چه‌طور گزارش های نقشه وبسایت را در سرچ کنسول پیدا کنیم؟

وارد حساب سرچ کنسول گوگل گردید
روی زبانه Crawl کلیک کنید
در نقطه پايان روی زبانه Sitemaps کلیک فرمائید

یکی از شیوه های دیگر که میتوانید بودجه خزش خویش را سئو فرمائید تقسیم نقشه تارنما XML میباشد. مثلا می‌توانید برای هرمورد از قسمت های تارنما، نقشه XML مستقل ساخت فرمائید.

با این فعالیت در شرایطی‌که بخش A سایت 500 لینک و پیوند داشته باشد و 480 ایندکس گردیده میتوانید مطمئن باشید که موتورهای کاوش به نه وب سایت شما را مرور می نمایند. در صورتی‌که در نصیب  B تارنما از میان این 500 لینک و پیوند تنها 120 آنان ایندکس گردد می بایست بدین مسئله دقت فرمائید چه پیوند هایی درین نصیب وجود دارد و چقدر در سئو وب سایت مداقه دارد.

درصورتی که که عنایت چندانی ندارد به بهینه سازی بودجه خزش قسمت های دیگر بپردازید.

6. صفحات با سرعت بارگذاری ذیل
هنگامی که صفحات توشه زیاد دارند یا این که در حین وقتگیر لود می گردند، موتورهای کاوش کمتر میتوانند این صفحه ها را مرور نمایند. پس اگر فرصت بارگذاری وبسایت فراتر از 2 ثانیه است بایستی به کمک ابزار هایی مثل Pingdom ، WebPageTest یا این که GTmetrix استیناف شوند.

یک سایت باید مرتباً سرعت خویش را تحقیق کند تا سرعت نادر صفحات بازدارنده استحصال‌وکار آنلاین نشود.

7. تعداد صفحه ها ایندکس نشده را کاهش دهید
در‌صورتی‌که سایت تعداد متعددی کاغذ ایندکس نشده در دسترس موتورهای کاوش داشته باشد،سئو در مشهد  بایستی آن ها را پیدا فرمائید و استدلال ایندکس نشدن صفحه ها را رفع کنید. صفحات غیر قابل ایندکس گونه های ذیل را دارا هستند:

ریدایرکت ( 3xx )
صفحه ها ناموجود ( 4xx )
صفحاتی که خطای سرور دارا‌هستند ( 5xx )
نشانی هایی که ایندکس نمی‌شوند ( تگ Noindex یا این که URL کنونیکال دارا‌هستند )
8. تغییر و تحول ساختار لینک داخلی بد
کیفیت پیوند هایی که به صفحات خویش می دهید نقش متعددی را در seo بودجه خزش دارد، به نحوی که بایستی ساختار پیوند داخلی را در یک قاعده ای رعایت کنید. مثلاً تعداد دو یا این که سه لینک و پیوند داخلی به صفحات دیگر بدهید و بک لینک های خویش را بهبود دهید.

از ساختار پیوند داخلی سلسله مراتبی اجتناب فرمائید، زیرا در اکثر اوقات موردها مرور نمیشوند. رایا پارس ( بخصوص صفحه ها انتهای سلسله مراتب )

از جمله در صورتی‌که نوشته ی علمی ای که 3 سال قبلی آن را در تارنما خویش قرار دادید که ترافیک ارگانیک بالایی دارد. بایستی در محتوای تازه آن را لینک و پیوند دهید. ولی شما می توانید برای بهبود لینک های داخلی سایت نوشته ی علمی لینک و پیوند داخلی چه تاثیری در بهینه سازی سایت دارد در وبلاگ آی وحید را رسیدگی نمایید و از عنایت و نحوه ساخت لینک و پیوند های داخلی اگاهی پیدا فرمایید.

مقالات سئو ...
ما را در سایت مقالات سئو دنبال می کنید

برچسب : سئو در مشهد, رایا پارس, نویسنده : عباسی seo02 بازدید : 125 تاريخ : شنبه 5 آذر 1401 ساعت: 14:03